CC Dijk
Amsterdam

In de altijd gezellige Haarlemmerbuurt vervult CC Dijk duidelijk de functie van buurtcafé. De Haarlemmerdijk ligt in het verlengde van de Haarlemmerstraat: deze straat eindigt ieder jaar weer bovenaan in het lijstje met toffe winkelstraten van Nederland. Terwijl de fietsers voorbij razen nemen we binnen alle tijd om de lekkerste kop koffie te zetten. Onze lange houten stamtafel is altijd rijk bezaaid met kranten en in de zomer zit je buiten heerlijk in het zonnetje mensen te kijken.  Let op -> Deze locatie accepteert alleen betalingen met PIN, Visa & Masterdcard, geen contant geld.

Adres

Haarlemmerdijk 62
1013 JE Amsterdam
020-2351131

Openingstijden

Ma – Vr 7:30 – 19:00
Za - Zo 8:30 – 19:00

In de altijd gezellige Haarlemmerbuurt vervult CC Dijk duidelijk de functie van buurtcafé. De Haarlemmerdijk ligt in het verlengde van de Haarlemmerstraat: deze straat eindigt ieder jaar weer bovenaan in het lijstje met toffe winkelstraten van Nederland. Terwijl de fietsers voorbij razen nemen we binnen alle tijd om de lekkerste kop koffie te zetten. Onze lange houten stamtafel is altijd rijk bezaaid met kranten en in de zomer zit je buiten heerlijk in het zonnetje mensen te kijken.  Let op -> Deze locatie accepteert alleen betalingen met PIN, Visa & Masterdcard, geen contant geld.

Son Little x Coffeecompany

By frits CC Dijk, Amsterdam

Son Little x Coffeecompany

"Bluesheld" Son Little komt naar Nederland. Samen met Anti Records organiseren we een exclusieve in-store sessie in de Coffeecompany aan de Haarlemmerdijk in Amsterdam.

Kom kijken hoe deze jonge Amerikaanse muzikant uit Philadelphia de donderdagmiddag (10 december) komt upspicen. De toegang is gratis, maar wees op tijd want vol = vol.

EVENT: Coffeecompany x Son Little instore session


NRC schreef de volgende lovende woorden over deze "bluesheld":

DEBUUT LANCEERT SON LITTLE ALS DÉ BLUESHELD

●●●●○ "Aaron Livingston heeft zich een artiestennaam aangemeten die doet vermoeden dat hij is geboren in de jaren dertig: Son Little. Uit zijn gelijknamige debuutalbum blijkt dat hij vooral heel goed heeft geluisterd naar de bluesmannen uit die jaren, al waakt hij voor kopiëren. Waar eerder Gary Clark Jr al eens werd binnengehaald als de Jimi Hendrix van deze eeuw, is Son Little veel innovatiever als nieuwe bluesheld. Vrijwel alle Amerikaanse rootsmuziek komt bij associatie voorbij in zijn veelzijdige werk, nooit in de klassieke vorm. Hiphop en R&B zijn net zo goed van invloed; de zanger en producer werkte eerder samen met The Roots en RJD2. Bij de tweede luisterbeurt klinkt Son Little al herkenbaar, bij luisterbeurt tien is er nog steeds van alles te ontdekken. Opener I’m Gone is een donkere klaagzang met net iets te veel onnodige stemvervorming. The River, dat begin dit jaar al op een ep verscheen, is een verslavende gospel-bluesstamper."

NRC • Leendert van der Valk • 26 oktober 2015


Kan je er niet bij zijn? Vrijdag 11 december staat hij in Paradiso Amsterdam. Check de website van Paradiso voor tickets.

Spotify Playlist: The Musical Universe of Son Little

By frits CC Dijk, Amsterdam

Spotify Playlist: The Musical Universe of Son Little

Om alvast in de stemming voor de Coffeecompany x Son Little instore session bij de Haarlemmerdijk (10 december 2015) te komen hebben we samen met Anti Records een playlist samengesteld. Klik hier voor de playlist!

EVENT: Coffeecompany x Son Little instore session


Meet Son Little, the Former Roots and RJD2 Collaborator Who Is Setting Out on His Own

“I think all the music that really connects, that I connect to the most, have at least two messages at once. There’s always a connection to something bigger. If it’s about the girl that left you or whatever, there’s always something bigger that really connects to the larger human struggle or whatever it is. I grew up listening to great artists, and am still growing up listening to great artists, that made great albums. I probably will never be out of the mindset that that’s what defines a great artist: someone who can make a record that’s 30 minutes, 45 minutes, 60 minutes that holds your attention. Illmatic, What’s Going On, all five records Stevie made in the 70s, Nevermind, In Utero... I could go on forever with it. I would like to create something for people to remember. Something that they put on and not have to do anything else. You know that listening to an album or a collection of music is an activity? You don’t have to email someone while you’re doing it. You don’t have to throw it on while you clean your room, while you wash the dishes. You can actually just sit there and listen to it, you know? Part of that is, I think, allowing your giddy love song to be next to a song about the military industrial complex which is next to the break up song. I’d like to do something that speaks to all that stuff and whatever is on my mind, rather than playing it safe. I don’t know if that was the answer to your question.”

Son Little, Complex Full interview, Damien Scott


Back to Top